Sdílíme naše zkušenosti a odborné znalosti nejen se svými zaměstnanci, ale snažíme se je šířit i mezi ostatními IT komunitami. Naše články se věnují tématům týkajících se nejen SAS technologií, ale i trendům a novinkám z oblasti CRM systémů, datových analýz či detekování hrozeb v platebním styku.
Česká společnost Analytics Data Factory společně se svými partnery představuje na konferenci Retail Summit „Obchod budoucnosti“.
Na téměř 70 metrech čtverečních mohou návštěvníci konference na vlastní kůži vyzkoušet, jak může vypadat nakupování s využitím nejmodernějších technologií.
Modelový obchod je vybaven řešením s umělou inteligencí pro sběr a vyhodnocení dat v reálném čase, kompletním samoobslužným systémem, inteligentními regály schopnými rozpoznat demografické parametry nakupujících nebo vzdáleně řízenými digitálními cenovkami
V Hradci Králové vznikl unikátní obchod „Vše Za“ od společnosti SamoBot, která bezobslužné technologie vyvíjí a testuje.
Provozuje zde nonstop otevřenou samoobslužnou prodejnu, kde s běžným provozem pomáhá AI řešení Food Save od české společnosti Analytics Data Factory.
Systém automaticky upozorní na potřebu doplnění zboží do regálu, spustí úklidového robota, ale například i detekuje návštěvníka, který do prodejny přišel za jiným účelem, než je nákup zboží.
Nové technologie využívající umělou inteligenci jsou v obchodě v ulici Pospíšilova 299 implementovány postupně od ledna letošního roku.
České řešení Food Save, které na základě kamerového snímání sbírá data o množství a pohybu zboží po prodejně a následně je za pomoci umělé inteligence v reálném čase vyhodnocuje, nově našlo uplatnění v celé řadě dalších oborů.
Společnost Analytics Data Factory, která je autorem řešení, upravila systém i pro využití v oblastech výroby, skladování, úklidových prací nebo při analýze chování zákazníků v prodejních místech.
Food Save se tak stává univerzálním nástrojem, který dokáže zefektivnit a optimalizovat procesy v rámci celého prodejního řetězce.
V řadě těchto případů již probíhá jeho testování v praxi, například při detekci nečistot nebo kontrole naplněnosti regálů v samoobslužné prodejně.
Praha, 20. února 2024 – Stále jednodušší přístup k nástrojům pro snadnou tvorbu deepfake obrázků, videí a zvuku přináší obrovské negativní dopady i na firmy.
Podle odhadů české společnosti Analytics Data Factory, která se zaměřuje na prevenci vzniku podvodů v reálném čase, se do konce příštího roku stane velká část českých firem obětí útoku založeného na deepfake.
Následky přitom predikovat nelze, bude totiž záležet zejména na schopnosti zaměstnanců včas deepfake rozeznat.
Počet kybernetických útoků nebo závažných ohrožení směřujících na české bankovní domy dosáhl v loňském roce hodnoty 131.
Jedná se historicky o nejvyšší číslo, oproti 26 v roce 2022 je nárůst pětinásobný. Stojí za tím především dopady geopolitické situace související s válkou na Ukrajině.
S vysokým počtem kybernetických útoků je navíc nutné počítat i v budoucnu.
Vyplývá to z analýzy společností Analytics Data Factory, která se zaměřuje na prevenci vzniku podvodů v reálném čase, a Semantic Visions, která vyhodnocuje data z globálních médií.
Praha, 11. ledna 2024 – Česká společnost Analytics Data Factory, která se specializuje na správu a využití firemních dat, rozšiřuje svůj tým pro oblast energetiky.
V roli Subject Matter Expert ho posílí Jiří Roubal.
Jeho doménou je elektroenergetika všech napěťových úrovní a typů se zaměřením na procesy jejího řízení a systémy podpory.
Před nástupem do ADF působil Jiří Roubal ve společnosti TECHSYS – HW a SW, a.s. jako vedoucí obchodního oddělení a energetický expert.
V posledních týdnech dramaticky vzrostl počet rozesílaných podvodných SMS. Podle poznatků české společnosti Analytics Data Factory, která se zaměřuje na prevenci vzniku podvodů v reálném čase, chodí lidem až pětinásobně více phishingových SMS,
než tomu bylo ještě v létě. Jejich společným znakem je to, že se snaží nic netušící adresáty přinutit otevřít odkaz na podvodnou webovou stránku, kde mají vyplnit citlivé údaje. Díky nim pak útočníci mohou získat přístup například k bankovním účtům.
S velkou radostí oznamujeme navázání úzké spolupráce se společností Analytics Data Factory, expertem na správu a využití dat s důrazem na bezpečnost a moderní technologie včetně umělé inteligence.
Přes data k efektivitě
Společnost Analytics Data Factory (ADF) působí na českém trhu od roku 2015 a specializuje se na poskytování komplexních řešení v oblasti datové analýzy a správy. Za sebou má řadu úspěšných projektů v oblasti řízení rizik. Unikátní přístup k datům a automatizaci umožňuje klientům, mezi kterými nechybí značky jako ČSOB, Komerční banka, Česká podnikatelská pojišťovna či pojišťovna Kooperativa, růst a dosáhnout větší efektivity ve svém podnikání.
Česká společnost Analytics Data Factory, která je expertem na správu a využití firemních dat, rozšiřuje svůj tým o dalšího klíčového člověka.
Na nově vytvořenou strategickou pozici Chief Operations Officer (COO) nastoupil Radim Kašpárek, který přichází ze skupiny Unicorn a má dlouholeté zkušenosti v oblastech energetiky, elektromobility a automotive.
Za aktivity v oblasti rozvoje obchodu ve společnosti Analytics Data Factory od října zodpovídá David Nurkovič.
Jeho doménou jsou oblasti automotive, energetiky a financí.
Před nástupem do ADF působil David Nurkovič ve společnosti EUROWAG jako vedoucí týmu eMobility.
Praha, 10. října 2023 – Úřad průmyslového vlastnictví udělil novému českému řešení Food Save tzv. užitný vzor. Ten potvrzuje, že se jedná o nový, inovativní a průmyslově využitelný produkt. Food Save na základě kamerového snímání sbírá data o množství a pohybu zboží po prodejně, která za pomoci umělé inteligence v reálném čase vyhodnocuje. Systém tak sám upozorní na potřebu zboží doplnit, jednorázově zlevnit nadměrně naskladněné zboží, nebo doporučí přesun nadměrných zásob před jejich expirací na jinou prodejnu. Za unikátním řešením stojí česká společnost Analytics Data Factory, která je expertem na správu a využití firemních dat, a jeho testování proběhlo ve spolupráci s ČVUT v Praze.
Na českém trhu v minulých týdnech zesílil další typ podvodu, jak získat přístup k citlivým údajům. Na náhodně generovaná telefonní čísla byla zasílána SMS informující o neuhrazeném dluhu a vyzývající ke kontrole případné exekuce na velmi precizně připravených webových stránkách s platným certifikátem. Ty ale byly podvodné a jejich cílem bylo vylákat z netušících lidí pomocí bankovní identity či identity občana přístup k jejich účtům a dalším informacím. Vyplývá to z poznatků české společnosti Analytics Data Factory, která se zaměřuje na fraud management, tedy prevenci vzniku podvodů v reálném čase.
Praha, 25. července 2023 – Česká společnost Analytics Data Factory, která je expertem na správu a využití firemních dat, představuje svůj nový produkt NEOData, službu pro získávání, zpracování a vyhodnocování dat napříč systémy a technologiemi. Inovativní služba dokáže pomoci firmám všech velikostí sjednotit data z různých zdrojů – aplikací, internetových stránek, databází apod. a efektivně je využít k dalšímu rozvoji podnikání.
Na začátku letošního roku SAS Institut ČR oceňoval partnery v několika oblastech spolupráce. Společnost Analytics Data Factory byla vyhlášena Nejspolehlivějším partnerem roku 2022 v oblasti Platform Services.
Po několika měsících byl v Analytics Data Factory ukončen audit s pozitivním výsledkem. Společnost se stala držitelem certifikátu TISAX® třetího stupně. Trusted Information Security Assessment Exchange je německá bezpečnostní norma, garantující schopnost chránit citlivé informace partnerů a zákazníků. Certifikace pomohla ADF stát se jednou z prvních společností v České republice, která díky zaváděným ochranným opatřením a procesům, bude schopna plnit požadavky Nařízení NIS 2, tedy Nařízení Evropského parlamentu a Rady Evropy o opatřeních k zajištění vysoké společné úrovně kybernetické bezpečnosti, které vejde v platnost v roce 2024.
Spotřebitelé jsou zaplaveni nabídkami. Co rozhoduje o úspěchu a získání nového zákazníka?
Co kdyby zákazník při komunikaci s vaší značkou dostal přesně to, co hledá, navíc okamžitě? Co kdyby se marketingové kampaně staly efektivnější a přinesly lepší míru odezvy na základě analytických údajů a možností segmentace zákazníků? Společnost Analytics Data Factory představuje řešení SAS Customer Intelligence 360 (SAS CI 360), které komplexně pokrývá potřeby v oblasti digitálního marketingu, zpracování, vyhodnocování a aktivace zákaznických dat.
Analytics Data Factory spolu se společností SAS pracuje na transformaci marketingu. Takové, která staví na první místo cílení a personalizaci. Takové, která nazírá na cestu zákazníka ze skutečně omnikanálové perspektivy – nikoli z pohledu jednotlivých kanálů. Zaměřuje se na značku, poptávku a interakci, přičemž uprostřed stojí zákazník.
Jak tedy vypadá vlastní cesta předního poskytovatele datových, analytických a marketingových technologií?
Základem transformace marketingu jsou technologie.
V případě SAS to je platforma
Customer Intelligence 360.
Je zcela bez debaty, že se naše interakce s prodejci zboží a služeb stále větší měrou – a mnohdy výhradně – odehrávají digitálně. Spotřebitelé vstupují do online prostředí řadou různých mechanismů – od počítačů a mobilních aplikací přes hlasové asistenty s umělou inteligencí po nositelná zařízení vybavená senzory. Jsme svědky fascinující diverzifikace interakcí.
V kontextu s prudkým vývojem technologií se logicky zvyšují také zákaznická očekávání a rapidně narůstá i počet kanálů, skrze které lze s klienty komunikovat. Nicméně tendence zajistit zákazníkům ještě lepší služby stále přetrvává. Jednou z možností, jak překonat už i tak vysoká zákaznická očekávání, je nabídnout klientům personalizovanou zkušenost. K tomu je samozřejmě zapotřebí efektivní konsolidace zákaznických dat.
S rostoucí mírou digitalizace a popularity online transakcí bohužel přibývá také případů podvodného jednání v oblasti plateb. Americká vládní organizace FTC, která má na starost ochranu spotřebitelských práv a dodržování pravidel hospodářské soutěže, za rok 2018 vyčíslila finanční ztráty obětí podvodu na 1,48 miliardy dolarů (přibližně 33 miliard korun). Celosvětově zvyšující se množství podvodů je tak velmi znepokojivé nejen pro oběti z řad spotřebitelů, ale i společností.
Data v mnoha případech představují to nejcennější aktivum. Mohou být klíčem k optimalizaci procesů, nárůstu zákaznické spokojenosti, zvýšení produktivity a zároveň upozornit na nové trendy a umožnit na ně včas zareagovat. Proto, pokud se nechcete spoléhat čistě na obchodní instinkt, hraje důkladná analýza dat zásadní roli.
Získat v dnešní době pozornost zákazníků, kteří jsou mnohdy doslova paralyzováni obrovským množstvím informací a nabídek, není snadné. Klíčem k úspěchu je proto dokonalá znalost potřeb zákazníka a schopnost zaznamenat tzv. customer journey napříč různými tradičními i digitálními komunikačními kanály.
Podle aktuálně zveřejněné studie Business Intelligence 2020, téměř 60 procent projektů na řízení podnikových informací se nepodaří správně nasadit a využívat. Důvodem je nedostatečná příprava, kdy nejsou jasně definovány cíle a požadavky na systém, chybí plán implementace v rozsahu i čase a není nastavena struktura ani kompetence uživatelů v organizaci.
V polovině září vstoupila v platnost nová evropská směrnice o platebním styku, která vyžaduje silné ověřování zákazníků (Strong Customer Authentication). Poskytovatelé elektronických platebních služeb museli zavést nové ověřovací prvky pro autentizaci transakcí zákazníkem.
Copyright © 2021 Analytics Data Factory s.r.o.
Necháte nám drobečky, abychom věděli, jak nám to tu žije?
Funkční cookies jsou nezbytné, aby nám web fungoval tak, jak má. Bude si tak pamatovat i nastavení a souhlasy, které jste nám udělili.